Neriman Öcal

Himmet ÖCAL Portre

“Resimlerinde, çevresinde hâlâ yaşayan geleneksel portrelerin mutlu ifadeleri yansımaktadır. Seyreden için kolay anlaşılabilir formlar, renkler ve geleneksel motifler; sanatçının naif, samimi ve kendiliğinden resim tarzı, gündelik hayat içindeki güzellikleri açığa çıkartmaktadır. Özentisi olmayan Anadolu halk kadınının azla yetinen mutluluk görüntüsünü, özellikle eserlerindeki gözler ifade etmektedir.”

Himmet ÖCAL Antalyam Tablosu

Biyografi

1953 yılında Isparta’nın Gelendost İlçesi’nde doğdu. Baharın müjdecisi olarak dünyaya gelince, ailesi adını Nisan koymaya karar vermiş. Ama daha sonra Neriman olarak değiştirmişler. Resim aşkı çocukluğunda başladı. Sonra okulda arkadaşlarının resimlerini ya da kardeşlerinin ödevlerini yaparak devam etti. Önce ışığa muhtaç yüzler gördü. Ardından iplik iplik dokunan hayatların örtülü başlarını tanıdı. Yaşamın renkleriyle bezenmiş yazmaların, al yanaklarda saflığın kıyısına süzülen yolculuklarına şahitlik etti. Resme 1995 yılında başladı. Benan Sümer Hoca, çizmeye olan tutkusunun geri dönülmez bir yaşam biçimi haline gelmesini sağladı. Uzun bir süre onun resim atölyesinde derslere devam etti. Ardından aynı atölyede Meral Metin’in yaşam dolu pozitif ışığıyla, tuval ve renkler arasında kurduğu bağ daha da güçlenerek vazgeçilmez bir hal aldı. Ardından Gülay Fin ile devam ettiği derslerde, sanat tarihi ile buluştu. Çok daha yakın bir tarihte misafir öğrenci olarak katıldığı Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Assim Resuloğlu’nun güçlü desenleriyle tanıştı. Resimlerinde, çevresinde hâlâ yaşayan geleneksel portrelerin mutlu ifadeleri yansımaktadır. Seyreden için kolay anlaşılabilir formlar, renkler ve geleneksel motifler; sanatçının naif, samimi ve kendiliğinden resim tarzı, gündelik hayat içindeki güzellikleri açığa çıkartmaktadır. Özentisi olmayan Anadolu halk kadınının azla yetinen mutluluk görüntüsünü, özellikle eserlerindeki gözler ifade etmektedir. Kişisel sergilere ve çeşitli karma sergilere katılan sanatçının çalışmaları, izleyene çevresindeki kişilerle aşinalık duygusu yaratırken, karşılıklı sıcak bir elektriklenmeyi de beraberinde getirmektedir.