Alev Ermiş Mavitan
Dikkatin insan figürüne çekilebilmesi amacıyla resimler genellikle soyuta yakın bir fon üzerindedir.
Biyografi
1957 doğumlu olan sanatçı, 1979 Boğaziçi Üniversitesi Ö.L.Y.O Pazarlama Bölümü’nü bitirmiş, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim, Heykel, Dekoratif Sanatlar Bölümlerini birincilikle kazanmıştır.
1985 Yüksek resim bölümü Prof. Neşet Günal ve Prof. Neşe Erdok Atölyesin’nden diploma almıştır. 1999-2002 tarihlerinde Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Dekor ve Kostümleri Bölümü’nde Desen dersi öğretim görevlisi olmuş, 1984 İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi 100. Yıl Karma Resim Sergisi Pamukbank Teşvik Ödülü ve 1985 Gençlik Yılı “Genç Sanatçılar” Öğrenci Yarışmalı Sergisi Mansiyonuna sahiptir. 1985 yılından bu yana yetişkin ve çocuk birçok öğrenci yetiştirmiş, çok sayıda kişisel ve karma sergilere, sanat fuarlarına, proje çalışmalarına, sempozyumlara ve sanat şenliklerine katılmıştır. Sanatçı camaltı ve yağlıboya eserleri hakkında şunları söylüyor; Bu resimler, evrensel ve çağdaş resmi, kolaycılığa kaçmadan, yozlaşmadan, gündelik ucuz eğilimlere, dürtülere kapılmadan gösterir.
Geçmişe sığınmaz ama gelenekten de kopmadan birikimleri bugüne katarak değişen zaman ve koşullar içinde yaşamın güzelliklerine ve zenginliğine yeni ve farklı bir estetik bakış getirmek derdindedir. İzleyeni sanki kendini daha modernmiş gibi hissettirip kandırmaz. Düzenbaz değildir. Anlaşılmaz cümlelerin arkasına sığınmaz. “çağdaş popüler” olma tehlikesi taşıyan şeylerden uzak durur.
Görsellik dışında başka bir disiplin diline ihtiyaç duymaz. Resmin kendi plastik değerleri üzerinden üretilmiştir. Sanat etiği ve terbiyesi vardır. İçseldir, samimidir, dürüsttür ve inandığım doğrudadır. Sanat tarihine karşı sorumludur. Özgün, insan figürlü kompozisyonlarda çizim, tasarım, açık-koyu, renk dengesi ve psikolojik boyut ağır basmaktadır. Dikkatin insan figürüne çekilebilmesi amacıyla resimler genellikle soyuta yakın bir fon üzerindedir.
Kullanılan objeler konuyu destekleyip anlatımı kuvvetlendirmek içindir. Günümüz, geçmiş ya da yaşam, yani oyun, ilişkiler ya da yanlızlık jönglörler, oyuncular (yani bizler) üzerinden, camaltı resim ve yağlıboya resim gibi iki disiplin ile bilgelik şifa ve bereket anlatan sembollerle de desteklenerek resmin kendi serüveni ile resimsel bir dil ile anlatılmıştır.
Sergileri
Alev Ermiş Mavitan Resim Sergisi 2002